تبلیغات
وبلاگ مسافر علی کاظمی - کارن - دیده حقیقت بین

مرتبه
نوشته شده توسط مسافر: امیر حسین
در تاریخ : جمعه 16 بهمن 1394 | تعداد نظرات()

 

خلاصه عملکرد لژیون

دیده حقیقت بین

در نوشتارهای کلاسیک یا کهن در سه مرحله از شناخت و ادراک یاد شده است.دو مرحله آن(عین الیقین و حق الیقین) در مسیر کسب دانایی،خرد و معرفت است و یک مرحله آن(علم الیقین)فقط حکم اطلاعات خام را دارد.

واژه ها و عبارات موجود در این نوشتار معانی خاص و عامی دارد که در ذیل به آنها می پردازیم:

-         یقین:به مفهوم علم و اطلاع که پس از بررسی و استدلال و برطرف شدن شک و گمان حاصل شود به عبارتی امریست که بدون شک و شبهه و بی گمان واضح شده باشد

-         علم : در لغت به معنای پرچم و بیرق است و در مفهوم به معنای هر موضوعی است که با سه مولفه تغییر،تبدیل و ترخیص بر درستی چیزی دلالت کند.

-         عین:کلمه ای عربی و به مفهوم چشم است.

-         حق:راست و درست واز نامهای نیکوی خداونداست.

-         علم الیقین: علمی است كه از روی حواس ظاهری پدید آمده باشد، بطوری كه احتمال خلاف در آن ضعیف باشد. مانند اینكه انسان از دود پی به وجود آتش ببرد. و این مرتبه اول یقین است.

-         عین الیقین: یقینی است كه از روی مشاهده پدید می آید و نسبت آن با علم الیقین مثل دیدن است به شنیدن. در مثال بالا مانند دیدن خود آتش است.

-         حق الیقین: امری است حقیقی و عینی و صرفا یك یقین ذهنی یا نفسانی نیست كه خطا در آن راه داشته باشد. در مثال مذكور مانند این است كه انسان در آتش بسوزد و سوزش آن را لمس كند.

-         دانایی خاص:دانشی که منحصر به یک رشته یا حرفه خاص است مثل دانش شیمی یا فیزیک.

-         دانایی عام:دانشی که زمینه ها و بسترهای مختلفی را پوشش می دهد.و دارای مثلثی با اضلاع خالق،انسان و هستی می باشد.بهترین شاقول این دانش کلام ا...شریف است.

 

در جزوه جهانبینی برای تشریح سه مرتبه دانایی از مثال مرده و ترس از مرده استفاده شده است.

در مرتبه علم الیقین همه می دانند که جسد توانایی دخل و تصرف و ایجاد تغییر در جهان فیزیکی را ندارد و یا بعبارتی با یک جسم بی جان مثل صندلی تفاوتی ندارد و بنابراین نباید ترسی داشته باشد.اما در عمل و در صورتی که با یک جسد در مکانی تنها باشیم ترس بر ما غالب می شود چرا که با وجود علم بر دلایلی که ذکر شد،یقین راسخ و استوارتری نسبت به این موضوع نداریم و به دلیل ناشناخته های زیاد به این موضوع مشکوک می شویم.

اما شناخت یک مرده شوی راجع به یک جسد بیشتر است و زمانهای زیادی را با جسدهای متفاوت گذرانده است و شناخت او از مردگان از یک فرد عادی به مراتب بیشتر است چون عدم توانایی جسد در دخالت در جهان فیزیکی را به عینه دیده است در این موضوع خاص به عین الیقین رسیده است.

هیچ کس جز همان شخص مرده در خصوص مرگ احساس و ادراکی ندارد و بهتر از او نمی تواند مرگ را تفسیر و تاویل کند و بنابراین اوست که در موضوع مرگ به حق الیقین رسیده است.

در مقوله درمان اعتیاد در کنگره60ویا هر مرحله دیگری از زندگی می توانیم هر سه مرحله کسب دانایی را شاهد باشیم

از مسیری که می تواند از طریق دوستان یا اینترنت و یا هر روش دیگری باشد با کنگره60 آشنا می شویم و با گذراندن جلسات ابتدایی و آشنایی با مانیفست کنگره به این باور می رسیم که درمان در کنگره امکانپذیر است.در ادامه با شروع سفر و درک حال خوش و همینطور دیدن سندهای بدون نقص درمان در کنگره باور اولیه قویتر شده و به عین الیقین می رسد.در ادامه و با پایان یافتن سفر اول و قطع مواد، باور اولیه که به عین الیقین مبدل شده بود حالا به ایمان قلبی و حق الیقین در خصوص درمان قطعی اعتیاد در کنگره می رسد

حق الیقین ایمان قلبی استواری است که در صور آشکار و پنهان رسوخ می کند و ثمره احساس و ادراکی است که در مراحل علم الیقین و عین الیقین حاصل شده است و حالا به دریافت وبرداشتی عمیق از موضوع موردنظر رسیده است

و در این موضوع خاص دیده ای حقیقت بین دست حاصل می شود.دیده ای که تفاوت بین واقعیت و حقیقت را درک می کند وحقه های نفس را به صورت عریان می بیند و برای هر کدام از قبل راهکاری در نظر گرفته است.

 

تایپ:مسافر میثم

ویرایش:امیرحسین

 

 

 

 




طبقه بندی: خلاصه عملکرد جلسات لژیون،  جهانبینی، 
ارسال توسط امیر حسین
چهارشنبه 21 بهمن 1394 08:35 ق.ظ
ممنون از مطالب خوب
خداقوت آقای کاظمی و امیر  
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ