مرتبه
نوشته شده توسط مسافر: امیر حسین
در تاریخ : سه شنبه 31 فروردین 1395 | تعداد نظرات()

جلسه دوشنبه با موضوع :  جهان بینی

 

برای درمان اعتیاد نیاز است که از مثلث درمان عبور کنیم و مثلث درمان شامل سه ضلع : جسم ، روان ، جهان بینی است.

رعایت دستور راهنما در روش DST جسم را به تعادل میرساند.

صور پنهان آدمی همان طور که در جلسات پیش گفته شد شامل: نفس ، روح ، حس، عقل و آرشیو و ... میباشد و روان آدمی نیز جزئی از همین صور پنهان میباشد و روان به فاصله نفس تا فرمان عقل گفته میشود.

در ادامه تعادل جسم ، روان نیز متعادل و بالانس میشود و اما جهان بینی که به رابطه انسان با هستی اطلاق میشود و مهمترین ضلع این مثلث است و رکن اساسی روش درمانی DST میباشد.

سالها پیش همه ما علیرغم داشتن جسم و روانی سالم ، در دام اعتیاد افتادیم و فقدان جهان بینی صحیح و یا درک نادرست از رابطه خودمان با هستی منجر به ورود به تاریکی ها و از دست دادن دو ضلع دیگر یعنی روان و تعادل جسم شد.

پس بنابراین صرف تیپر کردن مواد مخدر و رسیدن به تعادل جسم منجر به رهایی و درمان اعتیاد ما نمیشود، چرا که در نهایت ما را به نقطه شروع در سوء مصرف مواد میرساند.

پس این مسئله بسیار حائز اهمیت است که هر سه ضلع مثلث درمان به صورت یکنواخت و متعادل رشد کنند.

به طور مثال مرد و زنی را تصور کنید که هر دو در سلامت جسم و روان هستند و با یکدیگر ازدواج میکنند . به یکباره فضای زندگی مجردی به تاهل ، تعهد و پارامترهای زندگی مشترک تبدیل میشود.

همه ما میدانیم که برای تعادل و تعالی زندگی مشترک به چیزی بیشتر از جسم و روان سالم نیاز است و آن دانش ارتباط با جنس مخالف و درک نیازهای طرف مقابل است ، که این دانش جهانبینی در بعد زندگی مشترک است .

به طریق بالا در همه ابعاد ارتباط ما با هستی این مهارت و دانش مورد نیاز است و فقدان آن بسیار زودتر از بهم ریختگی جسم و روان موجب زوال و از هم پاشیدن ساختارهای زندگی میشود.

بنابراین در پروسه درمان در روش DST که شامل سه سفر است هدف ما در سفر اول تا حد امکان به تعادل رساندن هر سه بعد این مثلث است.

سفر اول از مصرف مواد مخدر تا رهایی از این بند است و تاکید بیشتر روی قطع مواد مخدر است ولی همانطور که گفته شد قطع مواد بدون در نظر گرفتن روان و جهانبینی میسر نیست و حرکت در مسیر کسب دانش جهانبینی باید در سفر اول آغاز شود.

نقطه شروع جهان بینی شناخت خود است. شناخت صور پنهان و آشکار آدمی . در ادامه ، شناخت از خود ، ما را به شناخت از هستی و خالق هستی رهنمون میسازد.

صور آشکار آدمی شامل ساختار فیزیکی و یا جسم اوست که با ، یا بدون ابزار ، قابل لمس با حواس پنج گانه آدمی میباشد.

صور آشکار آدمی قابلیتهای فیزیکی و مادی را برای آدمی تامین میکند و استفاده از جهان فیزیکی را برای آدمی میسر میکند و همینطور این ابزارها مثل دست و گوش و پا و .... میتواند راهنمای آدمی به جهت شناخت صور پنهان او باشد.

صور پنهان آدمی قابل  دیدن یا شنیدن نیست اما معمار هستی قابلیتهایی به انسان ارزانی داشته است که با آنها میتواند به وجود صور پنهان و در ادامه استفاده از صور پنهان بپردازد.

آدمی با استفاده از حواص پنجگانه و اندیشه و بکار بردن تمثیل هایی در جهان فیزیکی میتواند در مورد صور پنهان ، معرفت و شناخت کسب کند.

مولانا میفرماید :

هیچ ماهیت و اوصاف کمال   ***   کس نداند جز به آثار و مثال

 

پس برای شناخت صور پنهان باید یا آثار آنرا درک کنیم یا مدل و مثالی فیزیکی برای درک بهتر آن داشته باشیم.

مثلا مدل فیزیکی خواسته درون، دانه گیاه است که هدفش تبدیل شدن به درخت است یا مدل حس مانند استخر است که شامل چند ورودی و خروجی است یا برای نفس ، شهر وجودی و برای عقل مثال قلعه ای نفوذ ناپذیر را ارائه میدهند.

باید بدانیم که اگر آدمی را به کوه یخی شناور تشبیه کنیم صور آشکار او و قابلیت هایش مثل قسمتی از یخ است که بیرون از آب است و صور پنهان و قابلیت های صور پنهان او مانند قسمتی است که در زیر آب است و میدانیم که از این کوه یخ یک سوم آن بیرون آب است ولی قسمت عمده در زیر آب پنهان است.

 

تهیه و ویرایش :  امیر حسین

تایپ : مسافر میثم




طبقه بندی: خلاصه عملکرد جلسات لژیون،  جهانبینی، 
ارسال توسط امیر حسین
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 11:09 ق.ظ
Thank you
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 11:05 ق.ظ
Thank you
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ