تبلیغات
وبلاگ مسافر علی کاظمی - کارن - رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند

مرتبه
نوشته شده توسط مسافر: امیر حسین
در تاریخ : شنبه 29 خرداد 1395 | تعداد نظرات()

بنام قدرت مطلق الله

 

خلاصه عملکرد لژیون آقای علی کاظمی(کارن)

 

دستورجلسه : وادی دهم از کتاب عشق

 

جهنم وبهشت طبقه ومرتبه دارند . این که می گویند بهشت یک باغ و گلستان است و جهنم یک سیاه چال آتش اندود ، مثلی از بهشت و جهنم است .

این صفات و رفتار انسان واندیشه و افکار خودش است که جایگاه و مرتبه اش را در بهشت یا جهنم و حتی در این جهان مشخص می کند .

نکته مهم در اینجاست که آدمی نمی تواند به یک باره وارد بهشت شود یا به قعر  جهنم سقوط کند ، انسان در هر جایگاه که هست ، پله پله به آن مکان می رسد و به دلیل جاری بودن می تواند با گذشت زمان بسته به نوع رفتار و افکارش جایگاهش را تغییر دهد ، اما این تغییر بسیار وابسته به موٌلفه ی زمان است .

مسافر روهام شعری از سعدی به مشارکت گذاشتند که  مصداق همین موٌلفه زمان است :


-             سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل            

 بیرون نمی توان برد ، الی به روزگاران


   و ما اکنون در تاریکی هستیم ، تاریکی به نام اعتیاد که کامل ترین شکل تاریکی است ، زیرا جنس این تاریکی از تمام ضدارزشهاست . مثل : دروغ ، غیبت ، منیت ، نا امیدی و . . .

این تاریکی به قدری بزرگ است که حتی می توان آن را با روز قیامت مقایسه کرد :

برای خروج از تاریکی نیاز به نور است تا بتوان اطراف را دید و خارج شد ، این نور همان علم است و برای خروج از تاریکی به عظمت اعتیاد ، نیازمند نور (همان علم ) بسیار زیاد  هستیم که این علم در کنگره هست .

وادی دهم یا وادی سلامتی  می خواهد همین موضوع را به ما بگوید که ما می توانیم از تاریکی اعتیاد خارج شویم و همچنین به کسانی که قبلاً از تاریکی خارج شده اند ( سفر دومی ها  و همه ی انسان ها ) تذکر می دهد که اگر امروز در صراط مستقیم قرار دارند ، اما در صورتی که مراقب نباشند ، ممکن است دوباره به سمت ضدارزشها حرکت کنند و حتی بدتر از آن .

انسان در هر جایگاه که قرار دارد ، نتیجۀ اعمال خودش است :


نخستین باده  کَندر  جام  کردند                        

   ز چشم مست ساقی وام کردند

چو خود کردند  رازِ خویشتن فاش                   

     عراقی  را  چرا   بد نام  کردند


جام نماد انسان است و باده نشان معرفت ، شاعر و عارف بزرگ "عراقی" در این دو بیتی می گوید : اولین معرفت و شناختی که به انسان داده شد ، از صفات والای الهی وام گرفته شد ، اما انسانها  با  رفتار، افکار و کردارشان  ، صفات و جایگاه خود را عوض می کنند اما دایماً دیگران و زمین و زمان و حتی گاهاً قدرت مطلق را مقصر می دانند .

نکته قابل توجه این است که : همۀ صفات انسان ، صفات الهی است و این خود انسان است که انتخاب می کند که در مسیر الهی حرکت کند یا مسیر شیطانی .

البته ممکن است انسان  در بین این دو مسیر دایماً در حرکت باشد ، تا جایی که :

 

رسد آ دمی به جایی    که به جز خدا نبیند .

تهیه :مسافر پیام

ویرایش: امیرحسین




طبقه بندی: خلاصه عملکرد جلسات لژیون، 
ارسال توسط امیر حسین
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ